– Mye mer miljøvennlig å reparere en båtkalesje fremfor å kjøpe ny

Ved å reparere din gamle kalesje sørger du både for å spare penger – og miljøet, sier Kjetil Stenberg i Kalesjefix i Holmestrand.

BÅTLIV: Det kan være mye å spare på å reparere båtkalesjen din fremfor å kjøpe ny.

Kalesjefix har i høst lansert et konsept som gjør det mulig for deg å sende inn kalesjen din til reparasjon fra hvor som helst i landet.

På nettsiden www.kalesjefix.no kan du bestille reparasjon, så får du emballasje tilsendt i posten slik at verkstedet i Holmestrand kan reparere kalesjen, gjøre andre bestillinger og sende den tilbake. Alt er superenkelt. 

Penger og miljø

– Det kan være mye penger å spare på å reparere båtkalesjen din fremfor å kjøpe en ny. Ikke bare sparer du penger, men vi sparer også miljøet. Det er jo bedre å få det du allerede har til å vare noen sesonger ekstra, fremfor å gå til anskaffelse av ny kalesje. Sender du båtkalesjen til oss, så får du den reparert og fin i retur, forteller Kjetil Stenberg, som driver Kalesjefix på bryggekanten i Holmestrand.

Båtkalesjen lar seg ofte reparere

Mange båteiere vurdere båtkalesjen sin og tenker at de kanskje må investere masse penger i en splitter ny kalesje foran neste års båtsesong.

Det er langt fra sikkert at de må.

Det aller meste lar seg nemlig reparere – og det til en langt rimeligere penge enn å kjøpe nytt. Så lenge selve duken ikke er råtten, så lar det seg som regel reparere på en god måte. Å reparere kalesjen er ofte langt rimeligere enn å kjøpe ny, så det kan være greit å sjekke – så kan du heller utsette en større investering i noen år, forteller Kjetil Stenberg.

1, 2 – og 3

Konseptet er såre enkelt. Gå inn på nettsiden kalesjefix.no og fyll ut skjemaet der. Du huker av for det du ønsker at firmaet skal gjøre med kalesjen din og får en estimert pris på reparasjonen.

Kort tid etter får du emballasje i posten og kan sende inn kalesjen din til oss. Når kalesjen ankommer verkstedet ser vi over kalesjen og tar kontakt for å kvalitetssikre prisen og reparasjonen.

Ingenting blir gjort med kalesjen før dere har avtalt hva det vil koste. Etter at reparasjonen er utført, får du faktura/Vipps og kalesjen sendes i retur til deg etter avtale.

– Vi ønsker å gjøre dette så enkelt som mulig for båteiere over hele landet. Vi håper dette fenger og tar gjerne imot tilbakemeldinger slik at vi hele tiden kan forbedre konseptet, sier Kjetil Stenberg.

Gå inn på www.kalesjefix.no for å bestille reparasjon av DIN kalesje! Lurer du på noe – ring oss på 911 45 805, eller send en epost til post@kalesjefix.no. Du er også hjertelig velkommen innom oss i Weidemanns gate 9 i Holmestrand.